The Art of War For The New Millennium (Dan Lok & Sun Tzu) Review

By Robert Jansen | Algeheel succes & geluk

jun 29

“Victory goes to those who make winning easy.” – Dan Lok, uit The Art of War For The New Millenium

The Art of War For The New Millennium

Taal: Engelstalig
Aantal pagina’s
: 198 pagina’s

Lees The Art of War For The New Millennium

The Art of War For The New Millennium Review en Ervaringen

Volgens Dan Lok is de oorspronkelijke The War of Art, geschreven door Sun Tzu hét boek die elke zichzelf respecterende ondernemer moet lezen. Mede daarom heeft hij ervoor gekozen het boek te vertalen naar de moderne tijd. 

Het oorspronkelijke boek gaat over hoe je succesvol oorlog voert. Volgens Dan Lok is de hedendaagse zakenwereld niet heel anders. De toch vrij ouderwets geschreven The Art of War heeft hij herschreven zodat wij er iets aan hebben in de huidige zakenwereld. 

Enkele onderwerpen die behandeld worden:

 Wees je competitie altijd voor; hoe doe je dat.
 Versla je competitie genadeloos.
 
Breng je salesresultaten naar het volgende niveau met behulp van oude Chinese oorlogsvoering.
 
Garandeer grandioos succes en sluit falen uit.
 
Sneaky strategieën opstellen waar niemand tegenop kan.
 Je krachten verdelen om marktdelen te pakken. Zwakke punten en sterke punten.

Dit en nog veel meer komt aan bod in The War of Art For The New Millennium. In deze review lees je mijn ervaringen met het boek en wat je er van kan leren. Verderop in dit artikel zal ik de drie beste punten uit het boek bespreken.

Korte Samenvatting Van Het Boek

Gelukkig maar is er zo iemand als Dan Lok. Voor mij een groot voorbeeld als het gaat om zakelijk succes. Door Dan Lok ben ik enkele jaren terug voor mezelf begonnen en heb ik overweldigend succes gekregen. Iets wat ik zelf niet had durven dromen.

Al heb ik zelf nooit het oorspronkelijke boek The Art of War gelezen (wel The War of Art van Steven Pressfield), ik besef me nu de waarde van dit boek. 

In de nieuwe versie maakt Dan Lok de combinatie tussen oorspronkelijke stukken tekst EN de nieuwe interpretatie. Je vindt dus eerst per hoofdstuk een stuk tekst uit het oorspronkelijke boek, waarna Dan het vertaald naar hoe het zich tegenwoordig uit.

Sun Tzu

Van oeroude oorlogsvoering naar moderne bedrijfsvoering.

Nu heb ik zelf geen groot bedrijf, dus echt volledig kan ik de vraag niet beantwoorden of dit boek voor grote bedrijven gaat werken. Ik kan alleen vanuit mijn eigen bedrijf spreken, de eenmanszaak en hopelijk in de toekomst met meer mensen.

Het boek staat vol opdrachten. Puur om je eigen bedrijvigheid in kaart te brengen. Wat mooi is van het boek is dat je actief opzoek gaat naar concurrentie. Je brengt in kaart waar je competitie staat en kijkt waar je actie moet ondernemen. 

Je ontdekt zwakke punten in je eigen bedrijf en ervaart waar juist de krachten liggen. Je ontdekt hoe je strategisch te werk gaat en korte metten maakt van je competitie; en die ver voor blijft.

The Art of War For The New Millennium, Waarom Wel Lezen?

Het is geen leesboek. Het is een doe-boek. 

Als je het boek volgt en de opdrachten uitvoert heb je een geweldig beeld van waar je krachten liggen en waar nog kansen liggen. Je krijgt een weergave van algemene bedrijfsvoering en hoe je je competitie voorblijft.

Je leert hoe je met succes een bedrijf leidt en hoe je je mensen tot loyale topsporters omtovert. 

De Drie Belangrijkste Punten uit het Boek

  1. Consequent en genadeloos zijn is een sleutel in bedrijfsvoering. 
  2. Verdiepen in je concurrentie is cruciaal om succesvol te worden. De kop in het zand steken kan fataal zijn.
  3. Je kunt de markt ook domineren door je op de achtergrond te houden. Wees onvoorspelbaar. Houd je van de domme. Gedraag alsof je een idioot bent die nergens wat van af weet. Concurrentie zullen je niet als gevaar zien en je verder met rust laten. In the mean while kun jij gewoon toeslaan.

The Art of War For The New Millennium, Waarom Niet Lezen?

The Art of War For The New Millennium is een heel algemeen boek.

Om eerlijk te zijn heb ik er slechts enkele nieuwe inzichten uit opgemaakt. Zo bijzonder vond ik het niet. Veel kennis die hier instaat was voor mij kost die ik allang wist.

Dan Lok

Op zich goed, een opfrisbeurt, maar verder heeft niet veel bijgedragen aan mijn bedrijfsvoering. De ‘wijsheid’ in dit boek is al een manier van bedrijfsvoering van mij en biedt niet veel vernieuwing van mijn manier van werken.

Natuurlijk is dit puur persoonlijk en dit voor jou heel anders zijn.

Voor Wie Is The Art of War For The New Millennium Geschreven?

Het boek is vooral geschreven voor mensen die wel een bedrijf WILLEN leiden, maar niet echt weten hoe. Vooral voor bedrijven en leiders waar het niet goed loopt kan The War of Art For The New Millennium een uitkomst bieden en zal het je zeker helpen je zaken in goede banen te leiden. Helemaal als je niet echt weet waar de problemen liggen. Je kunt een dure bedrijfscoach inhuren of voor twee tientjes dit boek gaan lezen.

Het is in mijn ogen een sterk boek om een duidelijk beeld van je eigen bedrijf, mensen, producten en competitie in kaart te brengen. Met daarbij de sterke punten en daar waar kansen liggen op te pakken. Je leert exact waar (grandioze) mogelijkheden liggen om je bedrijf naar het volgende niveau te tillen.

Lees The Art of War For The New Millennium

Follow

About the Author

Verslaafd aan zelfontwikkeling (in de meeste brede zin van het woord), copywriting en geld verdienen op het internet. Ik help jou je doelen te behalen. Niets is mooier dan het heft over eigen leven VOLLEDIG in handen te hebben.

>