Perfect Slapen in 7 Stappen

8.4

Algemene beoordeling

8.8/10

Praktisch

9.2/10

Motiverend

7.0/10

Leesbaarheid

8.0/10

Prijs/Kwaliteit verhouding

9.2/10

Voors

  • Praktisch
  • Doeltreffend
  • Doet zijn werk
  • Prijs
  • Leest makkelijk weg

Tegens

  • Mist samenvatting
  • Veel informatie

“Met deze vorm van zelfpijniging moet je direct stoppen. Frustratie, irritatie en angst zijn een dodelijke cocktail voor mensen die niet in slaap kunnen komen. Het zorgt ervoor dat je lichaam en geest juist extra alert worden waardoor het nog veel langer duurt voor je in slaap valt.”

William van der Klaauw uit Perfect Slapen in 7 Stappen.

Perfect Slapen in 7 Stappen

Taal: Nederlands
Aantal pagina’s
: 127 pagina’s (hoofdboek)
Bonussen: Ja (zie verderop)

Hieronder de video-review (scroll verder voor het artikel):

Klik hier voor LJS korting op het boek!

Perfect Slapen in 7 Stappen Review en Ervaringen

Een hoge kwaliteit van onze slaap is uiterst belangrijk als we goed willen functioneren en presteren. 

Als we echt iets neer willen zetten in deze maatschappij en écht het verschil willen maken, dan is de rust die we nemen net zo belangrijk als de tijd waarin we actief zijn. Door goed uitgerust ons vak te beoefenen zullen we alleen maar meer succes ervaren in het leven. Daarom is het letterlijk van levensbelang goed te slapen. 

Toch hebben we het allemaal in meer of mindere mate wel eens meegemaakt; slaapproblemen. Goed slapen is niet voor iedereen vanzelfsprekend en misschien ervaar ook jij problemen zodra je in bed gaat liggen.

De één heeft slechts af en toe last van een slapeloze nacht, terwijl de ander chronisch te maken heeft met moeilijk in slaap komen of regelmatig wakker worden tijdens de nachtelijke rust.

Aangezien het om jouw nachtelijke rust gaat, wil je natuurlijk dat dit vlekkeloos verloopt. Niets is zo irritant als een nacht waarin je niet de rust krijgt wat je nodig hebt. Je wordt wakker als een uitgewrongen vaatdoek en je draait je het liefst nog een keer om.

Perfect Slapen in 7 StappenWilliam van der Klaauw (auteur van het boek, ervaringsdeskundige en slaapexpert) schrijft in zijn boek “Perfect Slapen in 7 Stappen” de meest voorkomende problemen ten aanzien van slapen. Daarnaast lees je de onderliggende oorzaken en gevolgen van slaapproblemen. Het belangrijkste: je krijgt een concreet stappenplan hoe je dit deel van je leven op orde krijgt.

Vooral in drukke tijden, waarin ik zelf veel te doen heb en veel voor elkaar wil krijgen, wil het gebeuren dat ik ofwel moeilijk in slaap kom of dat ik regelmatig wakker wordt. Ik had laatst zelfs dat ik wartaal tegen mijn vriendin begon uit te kramen tijdens mijn slaap. Dat heeft natuurlijk met omgevingsfactoren te maken, maar ook met de hele insteek die ik heb ten opzichte van slapen. 

Het blijkt dat je zelf heel veel invloed hebt op je eigen slaap. Het overgrote deel van een goede of slechte slaap is psychologisch. Daar ben ik achter gekomen door het lezen van dit boek en haar bonussen. Via onderstaande link kan je het boek uitproberen.

Korte Samenvatting Van Het Boek

In Perfect Slapen in 7 Stappen lees je, op een zeer praktische manier, hoe je je slaapproblemen herkent, erkent en oplost. Het oplossen van deze problemen gaat in 7 stappen en William legt dat op een prettige, zeer toegankelijke manier uit, met concrete acties die je direct kan uitvoeren.

Je gaat onder andere ervaren:

 Welke invloed jijzelf hebt op de kwaliteit van je slaap.
 Welke gewoontes ervoor zorgen dat je slecht slaapt.
 
Wat je kan doen om je slaap (DIRECT) te verbeteren.
 Hoe belangrijk je psychische gesteldheid is in hoe goed je slaapt of niet. 
 Wat je kan doen om je psychische gesteldheid te verbeteren.
 
De rol van ogenschijnlijk onbelangrijke gewoontes, maar die je hele slaappatroon om zeep helpen.

Naast het hoofdboek (die je als ebook én fysiek boek toegestuurd krijgt), krijg je een aantal bonussen. Die bonussen bestaan uit: 

  • ‘Kalmeer je gedachten en val in slaap’. En kort boekje waarin je extra informatie krijgt (naast de informatie uit het hoofdboek zelf) hoe je je op hol geslagen gedachten kan stillen, zodat je rustig in slaap gaat vallen.
  • ‘De Slaapchecklist’. Dit is een hele fijne checklist van de te ondernemen acties die ervoor gaan zorgen dat jij véél beter gaat slapen.
  • Een overzicht van ‘De Top 5 Slaapsupplementen’.
  • Suggesties voor slaapverwekkende snacks genaamd ‘Welterusten Snacks’. Voed jezelf met deze snackts en je wordt moe, slaperig en voordat je het weet vertrek je naar dromenland.
  • ‘CrystalWaters’. Dit is een opname van ongeveer een half uur met rustgevende muziek, zodat je heel gemakkelijk in slaap valt.

Klik hier voor LJS korting op het boek!

Waarom Zou Je Het Boek Niet Willen Lezen?

Heel logisch natuurlijk, maar als je niet geïnteresseerd bent om je slaap te verbeteren, dan zal dit boek waarschijnlijk weinig toevoegen aan je leven. Wat toch een fijne bijkomstigheid van dit boek is, is dat je niet alleen je slaapproblemen oplost, maar ook diverse onderliggende problemen aanpakt.

Slaapproblemen zijn namelijk slechts een GEVOLG van minder gezonde gewoontes. Zo zal je bijvoorbeeld leren hoe je moeilijke en negatieve gedachten kan ombuigen naar iets wat werkt voor jou.

Als jou dat niet veel interesseert en je liever een slaappil of andere verdovende middelen tot je neemt, dan kan je dit boek beter laten staan voor wat het is.

Perfect Slapen in 7 Stappen bespreekt niet alleen de slaapproblemen (gevolgen) zelf. Je krijgt daarnaast ook te lezen wat de oorzaken daarvan kunnen zijn. Aan jou om vanuit die inzichten te kijken in hoeverre dat van toepassing is op jouw situatie. Een aantal voorbeelden van zaken die aan bod komen zijn:

  • slechte invloeden, zoals bepaalde voeding en andere gewoontes, vlak voordat je gaat slapen
  • gedragingen en acties overdag die een hoge slaapkwaliteit dwarsbomen
  • voeding in het algemeen
  • je algehele levensstijl
  • hoeveel beweging je geniet
  • de invloed van laptops, T.V., smartphones en andere beeldschermen op jouw lichaam en geest

perfect slapen in 7 stappen

Daarnaast, als je denkt dat je zelf weinig invloed hebt op je slaap en als je niet bereid bent om moeite te doen om een betere nachtrust te krijgen, dan kan je dit boek beter niet lezen.

Waarom Zou Je Het Boek Wél Willen Lezen?

Zelfs al heb je geen dramatische slaapproblemen, het boek zelf is al erg interessant op zich. Het kan IEDEREEN helpen. Niet alleen om een van een betere slaap te genieten, ook al is het alleen maar om meer te weten te komen over waarom de één wel goed slaapt en de ander niet. 

Het is heel bizar, maar ik had niet verwacht dat zulke, ogenschijnlijk onschuldige factoren, zoveel invloed kunnen hebben op de kwaliteit van onze nachtrust. Waar ik op doel zal je teruglezen in het boek.

Het is een zeer nuttig boek als je wilt weten hoe je van je slaapproblemen af komt. Bijvoorbeeld als je wilt weten wat je moet eten om slaperig te worden. Perfect Slapen in 7 Stappen laat aan de hand van direct toepasbare praktische tips zien hoe je ervoor zorgt dat je de beste slaap ooit gaat krijgen.

Het boek maakt korte metten met zaken zoals:perfect slapen in 7 stappen

  • (Oneindig) Snoozen in de ochtend.
  • Moe wakker worden.
  • Moeite hebben met in slaap komen.
  • Moeite hebben met goed doorslapen.
  • Piekeren zodra je in bed ligt.
  • Andere veelvoorkomende slaapproblemen zoals snurken en slaapapneu.

Voor Wie Is Perfect Slapen in 7 Stappen Geschreven?

Als je je beseft dat je zelf heel veel invloed hebt op je slaapkwaliteit en je wilt beter slapen, dan is Perfect Slapen in 7 Stappen een absolute must. Het heeft mij veel duidelijk gemaakt en geholpen. Het geeft je nieuwe inzichten (die vaak toch wel heel logisch zijn) en brengt praktische stappen, om toch op een vrij simpele manier de kwaliteit van je slaap drastisch te verbeteren. 

Slaapproblemen zijn nog nooit zo makkelijk uit de wereld geholpen als door het simpelweg lezen van een boekje en toepassen van de adviezen. Alles op een natuurlijke manier. 

Vaak is het ook al een kwestie van bewustwording. Als je je bewust wordt van wat allemaal van invloed is op de kwaliteit van je slaap, dan ga je al merken dat je er verstandiger mee omgaat. 

Het boek is voor jou geschreven als:

  • Je voor een fatsoenlijke prijs de kwaliteit van je nachtrust gigantisch wilt verhogen.
  • Je bereid bent om de verantwoordelijkheid te nemen over je slaap.
  • Zelfreflectie en aanpassingsvermogen voor jou niet zo’n probleem zijn.
  • Je helemaal klaar bent met slaapproblemen.
  • Je geen slaappillen (meer) wilt nemen.
  • Je wilt leren hoe je op een natuurlijke manier de kwaliteit van je nachtrust verhoogt.
  • Je weer als een baby wilt kunnen slapen.

Ik ben in elk geval zeer te spreken over het werk. Voor mij heeft het geweldig uitgepakt en ik weet zeker voor jou ook. Je krijgt veel voor een relatief lage investering.

Nooit meer moe wakker worden. Nooit meer moeite met in slaap vallen. Overall veel lekkerder in je vel zitten, veel meer energie ervaren overdag en eindelijk weer als een blok in slaap vallen. Ben je benieuwd?

Klik hier voor LJS korting op het boek!

Deel dit bericht met...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Pin on Pinterest
Pinterest