Intermittent Fasting + Ketosis (Steve Blum) Review en Ervaringen

By Robert Jansen | Voeding & sport

mei 15

Intermittent Fasting + Ketosis

6.8

Algemene beoordeling

7.0/10

Praktisch

8.0/10

Motiverend

7.5/10

Leesbaarheid

6.0/10

Prijs/Kwaliteit verhouding

5.5/10

Voors

  • Simpel
  • Complete basis voor ketose & IF
  • Leest snel uit
  • Laat de mogelijkheden zien van de nieuwe levensstijl (alle voeding & recepten)

Tegens

  • Minimalistisch
  • Soms moeilijk taalgebruik
  • Erg basic

Aangezien ik zelf al lange tijd ben om echt een extreem laag vetpercentage te realiseren (zonder verlies van spiermassa), zoek ik telkens naar de beste manier. Met het DroogTrainenProtocol ben ik al een HEEL eind. Alleen ik wil nog een stapje verder. 

Met name het laatste beetje vet om de buik gaat moeilijk weg.

Al een tijdje volg ik Thomas deLauer van SixPackShortcuts.com. Hij heeft alleen al geweldige, informatieve video’s over krachttraining, cardio, intermittent fasting en het ketogeen dieet.

Het wekte mijn interesse en ik werd nieuwsgierig. Ik was benieuwd wat ketose nou precies inhoudt en welke voeding ik niet en vooral welke voeding WEL toegestaan is in deze lifestyle.

In deze review lees je of het boek waardevol en behulpzaam is in de reis naar een gezond, krachtig en afgetraind lijf.

Intermittent Fasting + Ketosis

Taal: Engelstalig
Aantal pagina’s
: 161 pagina’s

Intermittent Fasting + Ketose lezen 

Intermittent Fasting + Ketosis Review en Ervaringen

De simpliciteit van dit boek is awesome. Geen lange verhalen. Gewoon recht voor z’n raap en to the point. Precies wat ik wil .

Drie zinnetjes. De meeste boeken hebben één of zelfs twee introducties. Waarom eigenlijk? Het is alleen maar zinloze opvulling van papier. Dit boek heeft slechts drie zinnen als introductie.

Korte Samenvatting Van Het Boek (eerste deel)

Dat begint al goed. Het boek bestaat uit de twee delen: Intermittent Fasting en Ketose.

Het begint met Ketose. De volgende vragen worden hierin beantwoord:

 Wat is ketose?
 Is vet echt zo slecht?
 
Hoe raak je in een staat van ketose?
 
Wat zijn veelgemaakte fouten met betrekking tot ketose?
 
De vele mythes rondom ketose en waarom deze vaak klinkklare onzin zijn.

Intermittent Fasting + Ketose van Steve Blum gaat verder in op wat optimale voeding is voor ketose, welke voedingsmiddelen je met mate mag eten en welke absoluut niet kunnen in het ketogeen dieet.

Als je je lichaam ontdoet van koolhydraten, gaat de lever op een gegeven moment ketonen produceren. Het is de alternatieve brandstof waar ons lichaam, onze organen en hersenen op leven.

Door een hoge mate van koolhydraten te eten zal het lichaam bij de meeste mensen niet over gaan op vetverbranding (tenzij je heel veel rookt). Je blijft koolhydraten verbranden en slaat het overige wat niet nodig is makkelijk op als vet.

In het gedeelte ‘Ketosis’ krijg je een 30 dagen plan uitgestippeld over wat je gaat eten. Recepten met benodigde ingrediënten staan als als hapklare brokken voor je klaar.

Korte Samenvatting Van Het Boek (tweede deel)

Op pagina 129 gaan we naar het tweede deel: “Intermittent Fasting”. Een zeer interessant deel waarin ook meerdere vragen worden beantwoord:

 Waar intermittent fasting vandaan komt.
 Wat er in je lichaam gebeurt als je voor een bepaalde periode vast .
 De vele voordelen van vasten.
 
Diverse mythes rondom intermittent fasting.
 Verschillende methodes van intermittent fasting, essentiële tips en veelgestelde vragen. Alles om ervoor te zorgen dat je deze levensstijl op de juiste manier in je leven integreert.
 
Complete voedingslijst om af te vallen.

Erg interessant om te lezen wat de wetenschappelijk bewezen voordelen zijn van regelmatig vasten. 

Intermittent Fasting + Ketose lezen 

Intermittent Fasting + Ketosis, Waarom Wel Lezen?

Vergis je niet. Dit specifieke dieet biedt veel mogelijkheden. 

Het is algemeen bekend dat de meeste mensen uit de Westerse wereld draaien op koolhydraten. Het is de makkelijkste en meest gebruikte brandstof voor het lichaam.

Door de koolhydraten te blijven eten leren we ons lichaam niet om op vetten te leven. Het wordt zeer inefficiënt in het verbruiken en verbranden van vet als brandstof. 

Het mooie aan dit specifieke dieet is dat het een aantal zeer grote voordelen biedt:

  • Vet verbranding wordt gestimuleerd.
  • Minder last van dipjes gedurende de dag.
  • Maakt je lichaam sterk tegen veel voorkomende ziektes en kwaaltjes.
  • Je mag veel dingen eten die heerlijk zijn.
  • Meer energie en betere focus.
  • Je hoeft geen calorieën te tellen.

Het ketogeen dieet, samen met intermittent fasting zijn een zeer krachtige combinatie in de strijd tegen overtollig vet en ziektes. Het stimuleert je gezondheid en afweersysteem en bestrijdt algehele gevoelens van moeheid. 

Voor alle voordelen van Intermittent Fasting + Ketose, lees het boek.

Ik merk nu EINDELIJK dat dat laatste beetje vet verdwijnt. Zelfs als ik niet sport. Ik heb laatst een week rust genomen terwijl ik dit dieet volhield. En jawel, het werkte alsnog. 

Intermittent Fasting + Ketosis, Waarom Niet Lezen?

Het biedt naast de mogelijkheden ook veel beperkingen.

Steve Blum

Besef je dat je HEEL VEEL voedsel – wat misschien vrij normaal voor je is – moet laten staan:

  • Brood (ook volkoren)
  • Aardappelen (ook zoete)
  • Rijst (ook zilvervlies)
  • Pasta (zowel wit als volkoren).
  • Havermout

Verder natuurlijk alle suikers in de vorm van koekjes, taart, snoepjes, drop, chocolade <80% cacao en daarnaast honing, bonen etc. Wat wel en niet mag lees je allemaal in het boek. 

Besef je dus dat heel veel moet laten staan. Kun je dat aan?

Voor Wie Is Intermittent Fasting + Ketosis Geschreven?

Ook al noem ik het een dieet. Het is geen (tijdelijk) dieet. Het is een levensstijl.

Om blijvend vetverlies te realiseren is het belangrijk geen nieuw dieet aan te gaan. Een dieet klinkt vaak als iets tijdelijks. “Even die kilo’tjes eraf en dan weer terug naar hoe het was.” Zo werkt het niet.

Dit boek geeft een blijvende oplossing. Het is goed vol te houden. Het zorgt juist voor MEER energie.

Intermittent Fasting + Ketosis is geschreven voor mensen die:

  • BLIJVEND vetverlies willen realiseren.
  • meer energie willen ervaren in het dagelijks leven.
  • Geen dieet willen volgen, maar een levensstijl willen creëren waarin ze hun lichaam omtoveren tot vetverbrandingsmachine.
  • Out of the box kunnen denken.
  • Willen doen whatever it takes om dat droomlichaam te krijgen.
  • Gezonder willen worden en willen afvallen.
  • Af willen van hun suikerverslaving.
  • Nare ziektes willen genezen en zelfs voorkomen door hun voeding.
  • Een complete gids willen in wat je wel en niet mag eten om vetverbranding & spieropbouw te stimuleren.
  • NOOIT meer calorieën willen tellen.

Vooral als je bezig bent met sporten en je wilt droogtrainen, dan is dit boek een prachtige inleiding zijn om je voeding (bepaald voor 70% je resultaten) op orde te krijgen. 

Mensen zijn vaak bang dat ze door middel van vasten spieren verliezen. Dat dit de reinste onzin is, lees je in dit boek. Check ‘m nu, nu hij nog beschikbaar is. 

Intermittent Fasting + Ketose lezen 

Follow

About the Author

Verslaafd aan zelfontwikkeling (in de meeste brede zin van het woord), copywriting en geld verdienen op het internet. Ik help jou je doelen te behalen. Niets is mooier dan het heft over eigen leven VOLLEDIG in handen te hebben.

>